Kyläyhdistys

Kolmisopella on pitkät perinteet kylätoiminnassa. Kylätoimikunta aloitti jo ensimmäisten joukossa ja esintyy jopa Siilinjärven kunnan esittelyfilmissä. Nykyisin kylätoimikunta on rekistöröitynyt nimellä Kolmisopen kyläyhdistys ry.

Puheenjohtaja Tapani Ruuskanen, puh: 0407420637. Varapuheenjohtaja Aino Hartikainen, puh: 0503718195 ainohartikainen@hotmail.com, Sihteeri Sari Kämäläinen, puh: 0442357813 kolmisopen.kylayhdistys@gmail.com  Rahastonhoitaja Heli Sulola

Muut hallituksen jäsenet:

Arto Vainikainen, Arto Päivinen, Osmo Niskanen, Hans Fröberg, Markku Penttinen,  Kaisu Ukkonen

Yhdistyksen tarkoitus

Yhdistyksen tarkoituksena on:

•  Edistää kylän asukkaiden yhteistyötä, omatoimisuutta sekä kylän elinkelpoisuutta.
  •  Toimia kylän asukkaiden yleisten ja yhteisten etujen valvojana.
  •  Pyrkiä edistämään kylän vakinaisten ja vapaa-ajan asukkaiden viihtyvyyttä, harrastus- ja kulttuuritoimintaa sekä yhteistyötä.
  • pyrkiä edistämään kylän asukkaiden toimeentulomahdollisuuksien yleisiä edellytyksiä.
  • Edistää palveluiden säilymistä alueella.

Toimintasuun-nitelma

Vuoden 2023 toimintasuunnitelma:

• Pidetään hallituksen kokouksia ja kyläkokouksia tarpeen mukaan.
  • Tehdään yhteistyötä kylän muiden järjestöjen kanssa tarvittaessa.
  • Ilmoitetaan tapahtumisista kylätiedotteilla, facebookissa, omilla kotisivuilla ja Uutis-Jousessa sekä Jaansmo Ay:n kotisivuilla.
  • Mahdollisuuksien mukaan ollaan kehittämässä yhteistyötä naapurikylien, Jaansmo Ay:n, muiden yritysten, kunnan ja Yaran kanssa.
  • Pidetään yllä virkistystoimintaa ja erilaisten tuotteiden myyntiä tapahtumien yhteydessä.
  • Järjestetään vuoden mittaan tapahtumia edellisten vuosien tapaan. Tapahtumien tuotoilla katetaan toiminnan kustannuksia.
  • Tehdään Saarisen ja Sulkavan rannan kunnostustöitä.