Kyläkirja

Soppelaisten kertomuksia

Kyläkirja pähkinänkuoressa

• Kirja on soppelaisten tarinoihin perustuva kertomus Kolmisopen kylästä, kyläläisistä ja heidän elämästään sekä yhdistystoiminnasta, harrastuksista, kulttuurista, riennoista ja elinkeinoista.
  • Kylän kehitys nivotaan viiteympäristön kehykseen, jossa keskeisessä roolissa on kaivosalueen laajentuminen. Mustin, Raasion ja Sikamäen tilojen ja asukkaiden kohtalo kuvataan talo talolta.
  • Kirjassa on yli 100 valokuvaa, joista suuri osa on ennen julkaisemattomia.
  • Soppelaisten kertomuksia on kyläläisten yhteisten ponnistusten tulos.
  • Kyläkirjassa on kymmenien Kolmisopella syntyneiden ja asuneiden kertomuksia niin kotiseudulta kuin Amerikastakin.

Kirjojen ostaminen

Kirjoja voi ostaa koululta sen auki ollessa. Soppelaisten kertomuksia kirjan hinta ja siihen liittyvä valokuva- CD 25 € . Samoin Rieska-kallen elämän kerta, hinta 25 €. Maksu käteisellä tai pankkikortilla.

Halutessasi voit myös tilata molemmat kirjat ja DC-levyä postitse. Toimi silloin seuraavasti: Maksa kirjan (25€) / CD:n (0€) ja postikulujen ( 10 €)  hinta kyläyhdistyksen tilille: FI85 47860010099705. Merkitse viestikohtaan ”Kyläkirja” tai "Rieska-Kalle" , puhelinnumerosi ja toimitusosoite sekä sähköpostiosoitteesi.