Aktiviteetteja

Kolmisopen kylällä on aktiviteettejä niin yksin kuin yhdessä harrastaville.

Osaa toiminnoista pitää yllä Siilinjärven kunta, osaa kyläyhdistys ja osaa yksityiset kyläläiset. Siilinjärven kansalaisopisto pitää entisellä koululla Jaansmo Ay:n tiloissa piirejä.

Urheilukenttä / luistelu

Kyläyhdistys jäädyttää talvisin urheilukentälle luisteluradan, huoltaa Saarisen ja Sulkavanrannan uimapaikkoja. Kunta pitää yllä urheilukenttää ja hiihtolatua.

Palin Pisto

Maanviljelijä Pauli Vainikainen on rakentanut mailleen grilli- ja levähdyspaikan, Palin piston, jota jokainen voi käyttää veloituksetta. Pauli huoltaa paikkaa. Vieraita on ollut ulkomaita myöten, mm. Ukrainasta ja Valkovenäjältä.

Sulkavan ranta

Kasurilan pohjoinen osakaskunta on yhdessä Yara Suomi Oy:n kanssa laittanut Koivulan tien päähän venerannan.  Rannalla on muutama autopaikka, ylempänä on isompi paikoitusalue.  Rannalla on myös nuotiopaikka. Puita ei ole, mutta omat puut mukaan.

Saarisen ranta

Saarisen rannan uimapaikka on useampana vuonna ollut Kolmisopen kyläyhdistyksen talkoiden kohteena. Uimaranta sijaitsee Tammenniskan tien varressa. Sinne  on kunnostettu pukukoppi ja saatu uusi WC. Rantaan on laitettu uusi hiekka. Autoille on pieni muutaman auton parkkipaikka.

Hiihtolatu

Talvisin hiihtolatu kulkee entiseltä koululta Koivumäen kautta Heinämäkeen. Hiihtolatu on valaisematon ja tarkoitettu vain perinteiselle tyylille. Latu kulkee vaihtelevassa maastossa ja on saanut kiitosta perinteisestä ilmeestään. Ladun pituus on edestakaisin noin 30 kilometriä. Parkkipaikat on olleet Kolmisopen entisen koulun pihalla sekä Heinämäen kodalla.

Geokätkö

Kolmisopella on nyt omia geokätköjä. Jenny Huttunen on tehnyt 2 kätköä, toisen Palin piston  seutuville, toisen Sopen Vartijoiden luokse ja yhden muualle Kolmisopella.

Kinkerit

Vuodesta 2012 alkaen joka kevät kyläyhdistys on järjestänyt Siilinjärven seurakunnan kanssa kinkerit.

Koirien ulkoilutuspaikka

Yaran rakennuttaman uuden sähkölinjan ja vanhan linja pohja on suosittu koirien ulkoilutuspaikka.